آموزش نقاشی گواش از مبتدی تا پیشرفته در ترنم صبا

آموزش نقاشی گواش با ارائه مدرک از سازمان فنی و حرفه ای
آموزشگاه نقاشی ترنم صبا از تخصصی ترین آموزشگاه های نقاشی است،که اقدام به برگزاری کلاس گواش با ارائه مدرک بین المللی کرده است.
آموزش تکنیک گواش از پایه تا پیشرفته

در آموزشگاه نقاشی ترنم صبا

 _______---_______--______--______ -- ______

آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی ترنم صبا یکی از تخصصی ترین آموزشگاه های نقاشی در تهران است که اقدام به برگزاری دوره های مقدماتی و پیشرفته آموزش تکنیک گواش  نموده است، که مورد توجه علاقه مندان بسیاری در  این تکنیک قرار گرفته است.
این دوره آموزش، گام به گام و بسیار کاربردی برای نقاشی با گواش است. آموزش گواش به شما روش های ابراز خلاقیت را آموزش می‌دهد. 

جدیدترین متد آموزش نقاشی گوارش را زیر نظر استاد لیلا ایوبی در آموزشگاه ترنم صبا تجربه کنید، تا تجربه ای جذاب و شیرین از نقاشی را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشید.

هنرجویان پس از پایان دوره، مدرک نقاشی گواش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت می کنند.

جهت مشاوره و اطلاع از زمان برگزاری کلاس می توانید با شماره های 0277045617 و 02177045679 تماس بگیرید.

 

تاریخچه نقاشی گواش

 

نقاشی گواش


در قرن نهم، یونانیان و مصریان باستان از زرده تخم مرغ یا عسل به عنوان چسب در رنگ استفاده می کردند و از آن گواش می ساختند که نشان از سابقه طولانی این نوع رنگ دارد.
در قرن چهاردهم میلادی آلبرشت دوررو از این رنگ استفاده می کرد که بسیار مورد توجه مردم قرار گرفت.
در قرون وسطی هنرمندان ایرانی از یک نوع ابتدایی گواش برای تزیین نقاشی های زیبای مینیاتور ایرانی استفاده می‌کردند.


در قرن هجدهم فرانسوا بوچر با استفاده از گواش رنگ های پاستلی تولد و پیروزی زهره را به تصویر کشید و پس از تولید گواش و دسترسی آسان آن در اروپا در قرن نوزدهم بسیار مورد توجه مخاطبان خود در سراسر دنیا قرار گرفت.
 
نقاشان منظره ساز، بیشتر از نقاشی گواش استفاده می‌کردند .در قرن بیستم هنرمند مشهور به نام ماهی تست از این متریال برای تابلو برهنه آبی استفاده کرد و هنر نقاشی با گواش را رواج داد و فوق العاده محبوب هنرمندان قرار گرفت، چرا که برای پوستر سازی و کتاب‌های طنز و کارتون از آن استفاده می‌کردند و به ویژگی های منحصر به فرد این رنگ و تکنیک پی برده بودند.


تفاوت بین گواش و آبرنگ در چیست؟

 

گواش


در نگاه اول ممکن است گواش و آبرنگ شبیه هم به نظر بیایند، اما وقتی بیشتر به آنها توجه می‌کنیم به تفاوت های آنها پی می‌بریم و در می‌یابیم که هر یک از آنها ویژگی‌های منحصر به فرد دارند که تشخیص آنها را آسان می‌کند.
تفاوت اصلی بین این دو رنگ این است که گواش مات تر از آب رنگ است، وقتی لایه ای از آبرنگ را استفاده می‌کنیم کاغذ سفید و یا هرگونه نقاشی اولیه از زیر آن مشخص می‌شود، در حالی که وقتی لایه‌ای از گواش را اجرا می‌کنیم سفیدی کاغذ نشان داده نمی‌شود.
 
در نقاشی آبرنگ به دلیل شفافیتی که دارد نور به راحتی می‌تواند از رنگدانه ها عبور کند و سفیدی کاغذ را منعکس کند و کیفیتی درخشان بدهد که با پوشش مات گواش می‌توانند متفاوت باشد.
شما می توانید نمونه هایی از گواش را روی کاغذ که ظاهری متفاوت با نمونه آبرنگ دارد را ببینید و مقایسه کنید.
 

آیا گواش مانند رنگ آکرولیک است؟

 

گواش

رنگ گواش و آکرولیک یکسان نیستند، رنگ آکرولیک ضخیم تر و با دوام تر از گواش می‌باشد و ضد آب است و می‌تواند در برابر گرد و غبار و نور مقاومت کند .

برای نقاشی روی انواع سطوح مانند: کاغذ، چوب، شیشه و پلاستیک ایده‌آل است. اما نمی‌توان از گواش مانند رنگ روغن و آکرولیک به صورت ضخیم استفاده کرد و روی سطوح دیگر بافت ایجاد کرد، زیرا گواش ترک میخورد و بهترین گزینه برای گواش کاغذ است.

در نقاشی با اکرولیک علاوه بر قلمو می توانید از کاردک  استفاده کنید و پس از خشک شدن نمی توانید دوباره آن را تغییر دهید اما با نقاشی مجدد بر روی گواش می توانید رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

۱۱ خرداد ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۱,۷۲۱
کد خبر : ۶۰
کلیدواژه ها: آموزشگاه نقاشی،آموزش نقاشی گواش با مدرک،نقاشی گواش، آموزش گام به گام گواش

نوشته های مرتبط

معرفی لوازم و وسایل لازم برای کشیدن نقاشی
سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۸۶ ]
روانشناسی رنگ در نقاشی کودکان
سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۸۵ ]
نقاشی مینیاتور
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۳۰۶ ]
آموزش سیاه قلم چشم
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۳,۴۳۰ ]
علاقه مند
5
0
0

عدم توانایی فرد برای کشیدن نقاشی خط خطی کودکان خردسال و با شدت تمام در بی استعداد بودن در نقاشی و کمال فقر مطلق در وجود خلاقیت و فقر ذاتی هنر نقاشی. آیا فردی با این مشخصات آموزش پذیر هست یا وقت تلف کردن و باعث خنده دیگران است. متشکرم از پاسخ صریح و شفاف استاد گرانقدر

مدیر سایت
۱۴۰۲/۰۹/۱۸
5
0
0

سلام هنرجوی عزیز؛
بله قطعا امکان آموزش و پیشرفت در صورت وجود علاقه، اشتیاق و تمرین وجود خواهد شد.
پیشنهاد می‌شود جهت کسب اطلاعات تکمیلی و مشاوره با اساتید آموزشگاه ترنم صبا، با ما در ارتباط باشید: ۷۷۰۴۵۶۱۷



تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید