آموزش طراحی و سیاه قلم

آموزش سیاه قلم
آموزش تخصصی طراحی و سیاه قلم از پایه تا پیشرفته با ارائه مدرک بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای کشور
 
آموزش گام به گام طراحی و سیاه قلم با ارائه مدرک

از سازمان فنی و حرفه ای کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برای مهارت پیدا کردن در آموزش طراحی و سیاه قلم نیاز است تا اصول و نکات صحیح این تکنیک را فرا بگیرید. آموزشگاه نقاشی ترنم صبا در کنار شما عزیزان علاقمند به آموزش سیاه قلم است تا دوره  تخصصی سیاه قلم از مبتدی تا پیشرفته را آموزش ببینید و پس از پایان دوره، مدرک بین المللی و قابل ترجمه از سازمان فنی و حرفه ای و یا وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت نمائید.

 

بهترین روش برای طراحی و نقاشی سیاه قلم

بهترین روش برای طراحی و نقاشی سیاه قلم این است که  قبل از شروع نقاشی  از مدل زنده یا هرچیزی که دوست دارید نقاشی و طراحی کنید و مطمئن شوید که خیلی ساده و یا پیچیده نباشد، سپس شروع به طراحی کنید و نهایت تلاش خود را در طراحی کردن کنید سپس آن را کنار بگذارید، تمرینات خود را ادامه دهید.

 مفهوم طراحی

در نقاشی سیاه قلم ، طراحی اهمیت بسیار بالایی دارد. در واقع طراحی سیاه قلم در فاصله بین ذهن و دست شما اتفاق می افتد و هر چیزی که طراحی و نقاشی می‌کنید حاصل از پردازش ذهن شماست و برقراری ارتباط آن بر روی کاغذ طراحی است. پس طبیعی است که با آموزش ذهن خود، شروع به درک جهان می‌کنیم و چشم ها آن را می‌بیند.
در کلاسهای نقاشی استاد می گوید: آنچه می بینید را بکشید. این جمله به نظر ساده است اما اگر نفهمید و درک نکنید چه می بینید، پس چطور می‌توانید آن را طراحی کنید؟در ابتدا نیمکره چپ مغز به ما می‌گوید شیئ که می‌بینیم چیست؟
در واقع ما به دنبال روشی برای طراحی و نقاشی آنچه که  تا حدی شبیه آن شیء است، هستیم.اما به هیچ وجه شبیه آن نمی شود اما نمی‌دانیم چرا؟ پس جملاتی مانند اینکه من نمی‌توانم نقاشی کنم .کاش می توانستم و می دانستم چطور بکشم را فراموش کنید.

 

 در طراحی، نیمکره چپ مغز به خوبی عمل می‌کند و اطلاعاتی که از چشم ما می‌آید قبل از رسیدن به مغز پیگیری می‌کند تا بفهمد دقیقا چه چیزی می بیند. ما جهان را مجموعه ای از خطوط، اشکال، رنگ ها و فرم ها و بافت های انتزاعی می بینیم. مغز ما همه اطلاعات را پردازش می‌کند و همه آنها را معنی می کند و هنگام طراحی و نقاشی کردن تصویر سازی می کند و ما خطوط و و رنگ ها و فرم ها بافت‌ها را روی کاغذ یا صفحه نقاشی سازماندهی می کنیم و اگر آنها را آنطور که چشمانمان می‌بیند تا آنگونه که مغز آن را درک می‌کند سازمان دهیم، در این صورت موفق هستیم و معنی طراحی آنچه می بینید است.

 

اصول طراحی سیاه قلم

برای رعایت اصول طراحی سیاه قلم، تمرین طراحی از یک عکس وارونه ،خطوط انتزاعی و اشکال را مشاهده کنید و بر روی آن متمرکز می شوید و به این ترتیب و با این تمرین یک عکس وارونه را طراحی کنید. خواهید دید در کپی کردن طرح روی صفحه نقاشی موفق تر خواهید بود چرا که این روش طراحی را بسیار خوب و دقیق می کند و رضایت و لذت از طراحی را به همراه دارد.  آشنایی با اصول طراحی سیاه قلم، می‌تواند سبب بهبود در نقاشی رنگ روغن شود.

  

مداد و زغال طراحی که از سال ۱۸۸۹ به عنوان یکی از ابزار و وسایل طراحی با کیفیت بسیار بالا تولید شد و به بازار عرضه شد، ترکیب بسیار زیبایی با مداد های B و 4B و ۶B ،همراه با پاک‌کن و کنته سفید ایجاد کرد. در این ترکیب هنرمند خطوط بسیار نرم و سایه روشن های غنی و تیره ایجاد می‌کند و از کنته سفید برای ایجاد هایلایت استفاده می کند.
 
 مدادهای طراحی و ذغال طراحی مجموعه ای است بسیار عالی برای سایه زدن که به راحتی نمی شکند و با سمباده و تیغ کاتر به راحتی می توان آن را تیز کرد.
یکی از بهترین شماره مدادی که در طراحی ها می توان استفاده کرد و برای هر نوع کاغذ و مقوایی مناسب است مداد 2B است که می توان بر روی کاغذ طراحی، کاغذ گراف و مقوا های مختلف، سایه روشن ایجاد کرد که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن است و مناسب برای مبتدیان و حرفه ای هاست.
مداد های طراحی از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند، اما میزان گرافیت آنها متفاوت است و درجه خاکستری مدادH وB ، مانند: تفاوت بین روز و شب است. برای ایجاد سایه روشن بین تیرگی و روشنی بهتر است از مداد HB استفاده شود.

چهره سیاه قلم پسر

 مداد سیاه قلم

مداد سیاه قلم و مدادهای طراحی با برند لوموگراف، مدادهای مقاومی هستند که اگر آنها را تیز تیز کنید به سختی می شکند و بسیار مقاوم است و کار با آنها آسان است .همچنین خطوط بسیار ظریف و غنی و تیر ایجاد می‌کند و از کار کردن با این مداد ها لذت می برید.
در خصوص مداد فابر کاستل اولین برندی است که هر هنرمندی آن را می‌شناسد و ارادت خاصی به این مارک دارد و همه نقاشان در هنگام شروع نقاشی از آن استفاده کرده اند و درجات خاکستری متفاوتی بامداد ها  B6 تا H2 را ایجاد کرده‌اند. ویژگی این مداد سبک بودن و متفاوت بودن درجات خاکستری از B6 تا H2 و ایجاد خطوط متفاوت در کار طراحی شما ایجاد می کند.همچنین داشتن پاک کن های مدادی و خمیری مناسب  به کار شما قدرت و تاثیر پذیری بیشتری می دهد.

 

سیاه قلم چشم

مداد های گرافیتی و ذغالی دیگری وجود دارد همچون مدادهای (درونت) که به دلیل نرم بودن و سخت بودنشان، می توان خطوط تمیزتری کشید و نسبتاً در برابر شکستگی مقاوم هستند.
مداد های گرافیتی نرم و مخملی (پرسیما کالر) هم برای طراحی بسیار جذاب و مهیج است و مدادهایی هستند که تاریکی ها را به خوبی نشان می‌دهد و به خاطر نرم و لطیف بودن با هر کاغذی ترکیب می‌شود و مورد توجه بسیاری از هنرمندان است. ضمنا شما می‌توانید از مداد کنته 1710 برای طراحی سریع تا طراحی دقیق استفاده کنید. چرا که هم می توان خط های بسیار نازک و تیره ایجاد کرد و سایه‌های با تونالیته ها خاکستری ساخت و حجم بسیار زیبایی به نقاشی داد.


بعد از استفاده از مداد های طراحی و ذغال، هر هنرمندی در نهایت مدادی را انتخاب می‌کند که نیاز او را برطرف می‌کند.
اگر چه به ظاهر بیشتر مدادها شبیه هم هستند، اما اگر مدتی طراحی کنید و مدلهای نقاشی مختلف را نقاشی کنید و سایه روشن بزنید، متوجه تفاوت‌های ظریف بین مارک‌ها و برندهای مختلف خواهید شد.
اما می‌توان گفت: با هر مارک مداد هنری می توانید طراحی و سیاه قلم را به خوبی کار کنید. در حقیقت نمی توان گفت: بهترین مداد طراحی کدام است؟ ولی بهترین مداد مارکی است که شما احساس می کنید برای شما بهتر کار می کند و نتیجه بهتری را ارائه می دهد.
  

  برای اطلاع از زمان برگزاری کلاس ها با ما در ترنم صبا ارتباط باشید.

۰۲۱-۷۷۰۴۵۶۱۷ ۰۲۱-۷۷۰۴۵679

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۲,۸۶۰
کد خبر : ۵۵
کلیدواژه ها: طراحی و سیاه قلم، آموزش گام به گام سیاه قلم،تکنیک سیاه قلم با ارائه مدرک،آموزشگاه نقاشی سیاه قلم،

نوشته های مرتبط

معرفی لوازم و وسایل لازم برای کشیدن نقاشی
سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۸۳ ]
روانشناسی رنگ در نقاشی کودکان
سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۸۳ ]
نقاشی مینیاتور
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۲۴۳ ]
آموزش سیاه قلم چشم
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۳,۴۰۷ ]
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید