آموزش مربیگری نقاشی کودک

مربیگری نقاشی کودک
تربیت مربی نقاشی کودک با ارائه مدرک بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای کشور
چگونه می توان مدرک مربیگری نقاشی کودک گرفت؟

 

آموزشگاه نقاشی ترنم صبا ، یکی از بهترین و مجهزترین آموزشگاه های نقاشی در تهران است، که با بالاترین کیفیت آموزشی، مطابق با استانداردهای بین المللی آموزش نقاشی، دوره های تربیت مربی نقاشی کودک را برگزار می کند. 

مدرک مربیگری نقاشی

آموزش نقاشی به کودکان در دوره تربیت مربی به دو صورت عادی و فشرده برگزار می گردد و هنرجویان پس از گذراندن دوره مربیگری نقاشی کودک ، مدرک بین المللی از سازمان فنی و حرفه ای کشور دریافت می کنند.همچنین هنرجویان می توانند گواهینامه از وزارت فرهنگ و ارشاد دریافت کنند.

دوره های فوق زیر نظر استاد لیلا ایوبی با بیش از 25 سال سابقه آموزشی در این زمینه در حال برگزاری است.

 -------------------------------------------------

در دوره مربیگری نقاشی کودک چه می آموزید؟

 

اساتید هنر و نقاشی از روش‌های گوناگون برای آموزش و کمک به کودکان استفاده می‌کنند که قبل از آن لازم است با نظریه ای به نام هوش چندگانه آشنا شویم:

هوش کلامی، هوش تصویری، هوش منطقی و استدلالی ،هوش جنبشی حرکتی ،هوش موسیقی ریتمی، هوش درون فردی، هوش برون فردی و هوش طبیعت گرایی، هوش هشتگانه است که هاوارد گاردنر به آن اشاره می کند.

مربیگری نقاشی کودک با مدرک

 
او معتقد است همه انسانها دارای انواع مختلفی از هوش هستند که بسیار وسیع و گسترده است که نشانگر استعداد خصوصیات شخصی و توانایی اوست و این نظریه محبوبیت زیادی در بین معلمین و مربیان دارد و بیشتر معلمان از نظریه گاردنر در انتخاب شیوه تدریس خود استفاده می‌کنند و در میابند که هوش هرکس منحصر به فرد است.


هوش تصویری: است که کودکان در تجسم اشیا و محیط و چیدمان اشیا به صورت سه بعدی بسیار قوی هستند آنها مهارت درک شکل‌ها طراحی نقاشی و ساختن اشیا و پازل ها را به خوبی دارند و از نقاشی کردن لذت می برند و الگوها را به راحتی تشخیص می‌دهند و معمولاً در شغل هایی مثل : نقاشی، مجسمه سازی و معماری بسیار موفق اند.
 

مربیگری نقاشی کودک با مدرک

هوش کلامی: منظور از این هوش این است که کودکان توانایی به کار بردن زبان گفتاری را به خوبی دارند و می توانند از کلمات مناسب استفاده کنند و این افراد در نوشتن داستان و به خاطر سپردن اطلاعات مهارت دارند و مشاغل مناسب برای آنها نویسنده‌، و کیل، سیاستمدار و روزنامه‌نگاری است.


هوش منطقی و استدلال ریاضی : برخی از کودکان دارای درک ریاضیات و تحلیل و استدلال اعداد و ارقام هستند.
آنها در دنیای خود کنجکاوند و زیاد می پرسند و دوست دارند امتحان کنند . آنها مهارت زیادی در حل مسئله دارند و مشاغلی چون مهندسی ،برنامه نویسی ،کامپیوتر و حسابداری بسیار موفق اند.
 
هوش جنبشی حرکتی : برخی از کودکان قابلیت استفاده از بدن را برای بیان اندیشه و احساسات دارند، آنها به راحتی توانایی مهارت کنترل حرکت بدن و حفظ تعادل بدن را دارند و مهارت های آنها عبارتند از :معلم تربیت بدنی، بازیگری و آتش نشانی .
 
هوش موسیقی ریتمی: برخی کودکان توانایی تولید و درک موسیقی را دارند.آنها بلافاصله به موسیقی واکنش نشان می‌دهند و به صدای محیطی حساس هستند و مهارت های آنان عبارتند از :ملودی و آواز ،اجرای الگوهای ریتمیک، آهنگ سازی و درک ساختار ریتم موسیقی . حرفه مناسب برای آنها: نوازندگی، خوانندگی و آهنگسازی است.
 
هوش برون فردی: این افراد توانایی تعامل و درک دیگران را دارند و سعی می کنند همه چیز را از دید دیگران ببینند تا آنها را بهتر درک کنند و سازمان دهندگان بسیار خوبی هستند و معمولاً سعی در برقراری صلح و آرامش گروهی و تشویق به همکاری را دارند .مشاغل مناسب برای آنها عبارتند از: مشاور، فروشنده و دیپلمات .

کلاس نقاشی کودک در تهران

 
هوش درون فردی: آگاهی از وضعیت درونی است، این افراد سعی می‌کنند احساسات درونی را با نقاط ضعف و قوت خود تشخیص دهند. احساسات و خواسته ها و زوایای درونی را می‌فهمند و بررسی می‌کنند و الگوهای فکری را ارزیابی می‌کنند و مشاغل مناسب برای آنها عبارتند از : محقق، نظریه پرداز و فیلسوف


هوش طبیعت گرا :آخرین نوع هوش گاردنر در سال ۱۹۹۰ در نظریه خود به آن اشاره کرد این است که کسانی که از هوش طبیعت گرایی بالایی برخوردارند با طبیعت سازگارترند و معمولاً علاقه‌مند به آموزش و کاوش در محیط زیست هستند و این افراد نسبت به محیط اطراف خود حساس هستند و مهارت‌های آنها عبارتند از : علاقه‌مند بودن به موضوعاتی مانند گیاه شناسی و زیست شناسی.


بهترین و مناسب ترین روش آموزش نقاشی به کودکان چیست؟

مناسب ترین روش آموزشی در کلاس نقاشی کودکان ، افزایش خلاقیت و احساس زیبا شناختی کودک است، که علاوه بر شادی درونی باعث کاهش استرس در کودک و بالا رفتن سلامت روانی کودک می شود.

رفتار مربی، روش‌های آموزشی، مواد و ابزار آموزش، بالا بردن خلاقیت و درک زیبایی متناسب با نیازها و شرایط و ماهیت کودک، باعث سلامت روح و نشاط روانی کودک می گردد که بسیار در آینده وی موثر است. 

آموزش نقاشی به کودکان

مزایای استفاده از هوش چندگانه در مدارس پیش از دبستان و مراکز فرهنگی و هنری این است که معلمین بر اساس مدل یادگیری مناسب به نیازها و علایق و استعداد دانش‌آموزان می‌پردازند و به آنها کمک می کنند، تا در آن زمینه گام بردارند و استعداد خود را شکوفا کنند.
بر اساس این روش معلمین این فرصت را برای کودکان و دانش آموزان فراهم می‌کنند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و دانش و مهارت آنها را ارتقا دهند و با افزایش تجربه های هنری، کودکان قدرت تفکر انتقادی، سازماندهی کردن و ارزیابی اطلاعات را می آموزند و پیشرفت چشمگیری در زمینه اجتماعی پیدا می کنند و به راه های موفقیت دست پیدا می کنند.


نقاشی کودک

 این نظریه به اساتید و معلمان کمک می‌کند تا بتواند استعدادهای طبیعی و ذاتی کودکان را ارزیابی کنند و در نتیجه یکی از مهم ترین جنبه های آموزش که در هر جامعه آموزش به کودکان با تفکر خلاق است و راه های موفقیت یک جامعه درک و شناخت دقیق کودکان و توانایی‌های آنهاست را لحاظ نماید و بر روی تفاوتهای فردی کودکان تمرکز کند و از روش های مختلف برای رشد و شکوفایی کودکان و هنرجویان و دانش آموزان در کلاس خود استفاده کنند .
 
مربی و معلم با آگاهی بر هوش فردی کودکان می‌تواند بر دانش آموزان و هنرجویان تاثیر بگذارد و روش تدریس خلاقانه و ابتکاری را به کار گیرد .
 
 

نکات طلایی که هر مربی نقاشی کودک در آموزش نقاشی به کودکان باید بداند:

دوره مربیگری نقاشی

یکی از روش های نامناسب در آموزش نقاشی این است که برخی معلمان و اساتید سعی می کنند از روش های مستقیم در کلاس نقاشی استفاده کنند. به طور مثال: استفاده از روش خاصی در رنگ‌آمیزی.

انتخاب رنگ خاص، سایه خاص یا شکل خاصی از اشیا را به کودکان آموزش می دهند. حتی گاهی اوقات هم اجازه نمی‌دهند هنرجو موضوع مورد علاقه اش را انتخاب کند و این باعث می شود که کودکان نتوانند از فعالیت هنری لذت ببرند و از آن برای نشان دادن افکار و احساس درونی خود استفاده کنند.

استفاده از چنین رویکردهایی خلاقیت کودکان را ازبین می برد و کودک را به تقلید و کپی ترغیب می کند و آنها را از شرکت در فعالیت‌های هنری دلسرد می‌کند.

دخالت بزرگسالان در فعالیت هنری و نقاشی می تواند عامل بازدارنده برای کودک باشد ، چرا که باعث می‌شود کودکان در انجام کار هنری و نقاشی کشیدن اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و ترس از ارزیابی کارشان بر اساس معیار بزرگسالان باعث بشود فعالیت هنری خود را متوقف کند، چرا که ارزیابی پیشرفت و فعالیت هنری کودکان با معیار بزرگسالان اشتباه است.

کلاس تربیت مربی نقاشی کودک در تهران

یکی از روش‌های نامناسب دیگر آموزش نقاشی کودک این است که مربی به شدت بر رعایت نظافت تاکید کند و یا بخواهد استفاده از ابزار و لوازم و مواد زیاد را محدود کند  باعث می شود کنجکاوی کودک کم شود .

دادن آزادی مطلق نیز به هنرجو باعث می شود کودکان  معنی و مفهوم صحیح آموزش را درک نکنند و به دور از آموزش فقط به بازی و سرگرمی بپردازند.

همچنین دادن یک فرمول هنری به کودک به این معنی که مربی فرمول ها و قوانین مورد علاقه خود را برای خلق یک اثر هنری مانند: استفاده از اشکال هندسی خاص مثل : مربع، مثلث، مستطیل برای ترسیم  خانه، به هنرجویان تحمیل کند، این روش خلاقیت کودک را از بین می‌برد و روش های فوق برای آموزش نقاشی نامناسب است.

علاوه بر این دوره، دوره مربیگری نقاشی ویژه بزرگسالان با اخذ مدرک در آموزشگاه ترنم صبا وجود دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات در این خصوص به صفحه مربیگری نقاشی مراجعه کنید.

 
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۱,۱۹۷
کد خبر : ۵۴
کلیدواژه ها: آموزش نقاشی به کودکان،تربیت مربی نقاشی کودک با مدرک،مربیگری نقاشی کودک،نحوه گرفتن کارت مربیگری نقاشی،ویژگی های مربی نقاشی

نوشته های مرتبط

نقاشی مینیاتور
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۱۳۹ ]
آموزش سیاه قلم چشم
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۲,۷۵۲ ]
نقاشی مدرن
دوشنبه ۰۸ آبان ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۴,۵۰۹ ]
آموزش نقاشی سه بعدی
یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۱۳,۳۲۸ ]
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید