آشنایی با دوره‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک در آموزشگاه ترنم صبا

آشنایی با دوره‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک در آموزشگاه ترنم صبا
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مباحثی که در کلاس‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک مطرح می‌شوند؛ با ما همراه باشید.

بسیاری از کسانی که در زمینه نقاشی فعالیت می‌کنند، علاقه‌مندند تا دوره‌های مربیگری را برای آموزش نقاشی به کودکان برگزار کنند. آموزش نقاشی به کودکان می‌تواند روش بسیار خوبی برای کسب درآمد باشد زیرا معمولاً اغلب کودکان از نقاشی کردن لذت می‌برند به همین دلیل والدین آن‌ها نیز تمایل دارند تا فرزندانشان را در کلاس‌هایی ثبت‌نام کنند که علاوه بر سرگرم کردن کودکان به یادگیری یک هنر و افزایش مهارت‌های اجتماعی آن‌ها نیز کمک کند.

در این مطلب از آموزشگاه نقاشی و خوشنویسی ترنم صبا  قصد داریم تا به بررسی دوره‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک و ویژگی‌هایی که یک مربی نقاشی باید آن‌ها را داشته باشد، بپردازیم. اطلاعات بیشتر درباره کلاس های مختلف آموزشگاه نقاشی ترنم صبا را در پیج اینستاگرام ما دنبال کنید و یا با شماره های 02177045617 تماس بگیرید.

دوره آموزش مربیگری نقاشی کودک برای چه کسانی مناسب است؟

کلاس مربیگری نقاشی کودک

کسانی که تمایل دارند تا در دوره‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک شرکت کنند، باید به این نکته توجه داشته باشند که علاوه بر مهارت در هنر نقاشی باید خصوصیات اخلاقی و روحی آن‌ها نیز به گونه‌ای باشد که بتوانند با کودکان ارتباط برقرار کرده و سرفصل‌های هر دوره را به آن‌ها بیاموزند؛ بنابراین صرفاً داشتن مهارت در نقاشی نمی‌تواند به شما برای موفقیت در گذراندن دوره‌ مربیگری نقاشی کمک کند.

بهتر است قبل از این که برای ثبت‌نام در دوره‌های مربیگری اقدام کنید، به خوبی درباره خصوصیات اخلاقی خودتان فکر کنید. آیا علاقه‌ای به گذراندن وقت با کودکان دارید؟ آیا می‌توانید با کودکان به خوبی ارتباط برقرار کنید؟ میزان صبر و حوصله شما در کلاس نقاشی کودکان چقدر است؟ پس از پیدا کردن پاسخ این قبیل سؤالات می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا شما گزینه مناسبی برای آموزش دادن نقاشی به کودکان هستید یا نه؟

همان‌طور که می‌دانید آموزش دادن به کودکان بسیار دشوارتر از آموزش به افراد بزرگسال است؛ زیرا کودکان دارای روحیه حساس‌تری هستند و نمی‌توانند تمام نیازهای خود را با استفاده از کلمات بیان کنند بنابراین یک مربی نقاشی باید توانایی برقراری ارتباط با کودکان را داشته باشد و بتواند به خوبی تغییرات احساسی را در آن‌ها حدس بزند. به عنوان مثال نحوه برخورد با یک کودک بی‌حوصله با کودکی که در حال لذت بردن از نقاشی است بسیار متفاوت بوده و یک مربی باید بتواند شرایط مختلف را به خوبی مدیریت کند.

همچنین یک مربی نقاشی کودک باید به گونه‌ای نقاشی را به کودکان آموزش دهد که علاوه بر سرگرمی باعث بروز خلاقیت‌ها و استعدادهایشان شود پس اگر احساس می‌کنید که صبر و حوصله آموزش دادن به کودکان را ندارید و یا بسیار حساس و زودرنج هستید، شغل مربی نقاشی کودکان برای شما به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود.

دوره آموزش مربیگری نقاشی کودک شامل چه سرفصل هایی است؟

کلاس مربی نقاشی

کسانی که در دوره‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک شرکت می‌کنند در صورت کسب نمرات بالا در این دوره‌ها می‌توانند به عنوان مربی نقاشی کودکان در آموزشگاه‌ها، مهدکودک‌ها، فرهنگسراها و غیره مشغول به کار شوند. سرفصل‌هایی که در تمامی دوره‌های آموزشی به متقاضیان شغل مربی نقاشی کودکان آموزش داده می‌شود عبارت‌اند از:

روانشناسی عمومی کودکان

نحوه صحیح برقراری ارتباط با کودکان

روش‌های ایجاد خلاقیت و بروز آن‌ها در نقاشی

آموزش به کارگیری حواس مختلف کودک در نقاشی

تحلیل و بررسی نقاشی‌های کودکان

آموزش تکنیک‌ها و اصول نقاشی به زبان ساده

تصویرسازی

طراحی منظره، فیگور، چهره و کاریکاتور

آموزش نحوه استفاده از رنگ‌های مختلف

شناخت رنگ‌ها

روانشناسی رنگ‌ها

البته هر کدام از این سرفصل‌ها می‌تواند با توجه به آموزشگاهی که کلاس‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک را برگزار می‌کند، متفاوت باشد. آموزشگاه ترنم صبا با بهره‌گیری از اساتید تحصیل کرده و باتجربه در آموزش نقاشی کودکان سعی کرده است تا بستر مناسبی را برای افراد علاقه‌مند به این رشته فراهم کند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به مربیگری نقاشی کودکان هستید می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با روابط عمومی آموزشگاه در ارتباط باشید.

آینده شغلی رشته مربیگری نقاشی کودک چگونه است؟

یکی از مسائلی که اکثر متقاضیان دوره آموزش مربیگری نقاشی کودک درباره آن دغدغه دارند، آینده شغلی‌شان است. بهتر است بدایند که به دست آوردن یک جایگاه شغلی خوب به میزان تلاش و پشتکار شما در یادگیری مهارت‌های مختلف بستگی دارد بنابراین نمی‌توان تضمین کرد که تمام افرادی که دوره مربیگری را می‌گذرانند می‌توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند. با این حال به دلیل فراوانی تعداد آموزشگاه‌های نقاشی و همچنین علاقه‌مندی والدین به ثبت‌نام فرزندانشان در کلاس‌های هنری می‌توان گفت که آموزش نقاشی به کودکان بازار کار بسیار خوبی دارد بنابراین شما می‌توانید با گذراندن دوره مربیگری نقاشی کودک و کسب مدرک فنی و حرفه‌ای، در آموزشگاه‌های نقاشی، مهدکودک‌ها و غیره به آموزش نقاشی بپردازید.

مطلب پیشنهادی: نقاشی رنگ روغن

نکاتی درباره نحوه آموزش نقاشی به کودکان

 نقاشی کودک

برای این که درک درستی نسبت به تفاوت‌های آموزش نقاشی به کودکان با بزرگسالان داشته باشید به بررسی نکاتی درباره نحوه آموزش نقاشی به کودکان می‌پردازیم.

کودکان سعی می‌کنند با نقاشی کشیدن منظورشان را به دیگران منتقل کنند بنابراین اجبار کردن کودکان به کشیدن یک نقاشی خاص و یا کپی‌برداری از نقاشی دیگران کار درستی نیست بلکه باید با کودک را در نقاشی کشیدن آزاد گذاشت تا او بتواند آنچه که در ذهنش می‌گذرد را با خیالی آسوده نقاشی کند.

آموزش رنگ‌ها به کودکان در کلاس‌های نقاشی ضروری است با این حال هیچ اجباری برای استفاده کردن از تمام رنگ‌ها در نقاشی وجود ندارد و مربی نباید کودکان را مجبور کند تا از رنگ‌هایی که دوست ندارند در نقاشی‌هایشان استفاده کنند.

به خاطر داشته باشید که هدف اصلی برگزاری کلاس‌های نقاشی برای کودکان، بروز خلاقیت و توجه بیشتر آن‌ها به محیط پیرامونشان است به همین دلیل بهتر است یک مربی نقاشی انگیزه‌های لازم برای توجه کردن کودکان به محیط اطرافشان را به وجود بیاورد.

کلاس‌های نقاشی محیط بسیار خوبی برای افزایش مهارت‌های اجتماعی کودکان است به همین دلیل از مربیان خواسته می‌شود تا کودکان را به انجام کارهای گروهی تشویق کنند.

سخن پایانی

کلاس‌های آموزش مربیگری نقاشی کودک در آموزشگاه‌ نقاشی ترنم صبا برگزار می‌شود. این دوره‌ها برای افرادی که به نقاشی و کار با کودکان علاقه‌مند هستند می‌تواند بسیار جذاب باشد.

خوشبختانه بیشتر افرادی که این نوع دوره‌ها را می‌گذرانند می‌توانند در مراکز مختلفی مانند مهدکودک‌ها، آموزشگاه‌های نقاشی، فرهنگسراها و... مشغول به کار شوند به همین دلیل تعداد متقاضیان کلاس‌های مربیگری نقاشی کودک به شدت افزایش پیدا کرده است.

در این دوره‌ها مباحث مختلفی مانند روانشناسی کودک، آموزش رنگ‌ها و سبک‌های نقاشی به زبان ساده، طراحی منظره و غیره آموزش داده می‌شوند. ما شرکت در این دوره‌ها را به تمام افرادی که در زمینه نقاشی دارای مهارت هستند و از نظر خصوصیات اخلاقی توانایی برقراری ارتباط با کودکان را دارند توصیه می‌کنیم.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹
تعداد بازدید : ۶۱۳
کد خبر : ۴۹
کلیدواژه ها: آموزش مربیگری نقاشی کودک،کلاس مربیگری نقاشی،کلاس مربیگری نقاشی کودک

نوشته های مرتبط

معرفی لوازم و وسایل لازم برای کشیدن نقاشی
سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۱۳۲ ]
روانشناسی رنگ در نقاشی کودکان
سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳
[ تعداد بازدید : ۱۲۲ ]
نقاشی مینیاتور
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۳۵۱ ]
آموزش سیاه قلم چشم
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲
[ تعداد بازدید : ۳,۷۳۲ ]
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید